torsdag den 24. januar 2008

Tåstrup station

(mel.: Mandalay)


Ved den grå station i Tåstrup, hvor man nok kan få en skænk
flyder to af gadens drenge skidefulde på en bænk.
De har glatbarberet issen, så de ikke har et hår.
De har øl i Nettoposen, ser jeg da jeg mod dem går.
En med øjne som en mår
råber: Hej, du slaskelår,
Kan du ikke se vi tørster, ta' og gi' en lille tår.
Ak, den farefulde vej,
den der altid venter mig
hver gang jeg skal til stationen
bliver knæene som dej.

Under bænken ligger, ser jeg og er lige ved at dø,
to enorme schæferhunde, der straks gir sig til at gø.
Ham der råbte siger: Penge, eller op og hils på Gud.
Når vi to har snakket færdig, ligner du en lille klud.
Kom nu, King og Blondie, ud.
Snus til ham med jordbærtud
Vær du glad det kun er hunde, og du ikke får et skud.
Ak, den farefulde vej...

Det var meningen, jeg skulle købe en borgmesterstang
men jeg husker sidste gang, de samme hunde på mig sprang
Jeg sku' sys med tyve sting og fik en kronisk pilskæv mund
så jeg graver alle sedlerne fra bukselommens bund
En tår øl er sikkert sund
og de to har vel en grund
til at drikke. Han er tørstig, fyren, og nok ikke ond.
Ak, den farefulde vej...

Ingen kommentarer: