torsdag den 24. januar 2008

Vinterbader

En rigtig mand
forsager sand
og går af hus
hen over grus

En rigtig mand
går ud i vand
så koldt som is
i morgendis

Her mærker han
det kolde vand
der kryber op
omkring hans krop

Det ser sit snit
at nå hans skridt
Hans bukseklump
går da på skrump

Et lille skvæt
går med et spjæt
ud fra hans lem
og finder hjem

Den lille tår
i havet går
et offer bragt
til kuldens magt
9.1.08


Kærlighedskval


Fordi jeg har lidt underbid
og små og krumme ben
har kvinderne i al min tid
kun voldt mig sorg og mén

Jeg ville gerne flette hånd
og mumle kælne ord
Men ingen kvinde ser den ånd
der inde i mig bor

Så se mig. Jeg er skabt af gud
og har en trofast sjæl.
Men de ser kun min blege hud
og synes jeg er fæl.

De ser min lidt for store vom
som minder om en sæk.
Så drejer de på hælen om
og ser at komme væk.

Hvor finder jeg en trofast Qvind
til følge på min vej?
Kanhænde en der er lidt blind,
men ser den indre mig.

Ingen kommentarer: